Programiści z WCY zwycięzcami Best Hacking League

13.05.2019

Zespół Code Hussar z Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej, w składzie: Patryk Ostrowski, Sebastian Szczepański oraz Piotr Filochowski zajął pierwsze miejsce w hackathonie Best Hacking League zorganizowanym 12 maja przez Politechnikę Warszawską w Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii. Opiekunem naukowym zwycięskiej drużyny jest ppłk dr inż. Mariusz Chmielewski.

Prototyp systemu EduMatch opracowany przez nasz zespół zdobył wysokie noty i uznanie sędziów, a po preeliminacjach w ścisłym finale drużyna Code Hussar zajęła pierwsze miejsce w kategorii software. Na finałowej gali, jury konkursu podkreśliło zarówno innowacyjne, kreatywne podejście do projektu, jak i  wielki potencjał do wykorzystania w środowisku akademickim. Nagrodami za zwycięstwo były liczne upominki oraz monitory komputerowe.

Projekt EduMatch ma za zadanie kojarzenie i skupianie środowisk inżynierów i pasjonatów różnych technologii studiujących na dowolnych uczelniach. Aplikacja ułatwia i usprawnia mechanizmy odszukiwania osób na podstawie zdefiniowanych kryteriów poszukiwań i doboru technologii. Jest to doskonały sposób do znajdowania chętnych do uczestnictwa w innowacyjnych projektach realizowanych przez koła naukowe, start-upy i to głownie dla tych podmiotów adresowana jest aplikacja. Częstym problem z jakim borykają się takie organizacje, jest dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców, w tym do  środowiska akademickiego, gdzie nie brakuje pasjonatów technologii i ludzi bardzo kreatywnie myślących. Rozwiązanie zespołu WAT pozwala na interakcję między studentami, start-upowcami, a osobami zarządzającymi projektami. Przykładowy uczestnik projektu (student) zakładając konto na portalu EduMatch uzupełnia prostą ankietę na temat swoich umiejętności, ambicji, dostępności oraz historii praktyk. Podobne czynności wykonuje przedstawiciel koła naukowego, start-upu,  dzięki czemu system zarządza dostosowanymi ciekawymi projektami i innymi wydarzeniami. Spersonalizowany profil użytkownika, umożliwia przeglądanie najtrafniejszych ofert dla danego użytkownika. Ponadto algorytmy przetwarzające dane mają za zadanie wyświetlić w jak najlepszej kolejności  możliwe dopasowania ze względu na ukryte preferencje oraz aktywności programisty (np. aktywność poza programową, czy ilość poświęcanego czasu na projekty).  Po obustronnym wykazaniu zainteresowania aplikacja pozwala na kontakt pomiędzy potencjalnym zleceniodawcą, a studentem. Może ona posłużyć także do wzajemnej pomocy w nauce oraz do szukania projektów dla zespołów studenckich bez komercyjnego doświadczenia.

W przyszłości, po zebraniu koniecznych danych dotyczących kandydatów, zostaną udoskonalone algorytmy decyzyjne wspomagające dopasowywanie, a docelowo zostaną wprowadzone narzędzia sztucznej inteligencji. Projekt EduMatch posiada bardzo duży potencjał rozwojowy, a zespół nie ogranicza projektu tylko do instytucji naukowych. Po dokładniejszym zbadaniu rynku docelowego i udoskonaleniu produktu, możliwa będzie jego adaptacja do współpracy ze start-up’ami oraz freelancerami, co może znacząco podbudować potencjał wdrożeniowy systemu. Projekt został skonsultowany i znalazł aprobatę wśród mentorów, rekruterów firm partnerskich, jak i pracowników Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej.

Patryk Ostrowski