Studenci z WCY zwycięzcami hackathonu Best Hacking League w kategorii #Software

09.11.2020

Miło nam poinformować, że zespół studentów z Wydziału Cybernetyki zwycieżył w kategorii #Software, w hackathonie Best Hacking League, który był organizowany przez Politechnikę Warszawską (http://besthackingleague.pl/) w dniach 6-7 listopada 2020r.

Zespół studentów z Wydziału Cybernetyki tworzyli pochorążowie 4 roku studiów (11 kompania podchorążych): 

  • sierż. pchor. Dominik Dawidziak;
  • sierż. pchor. Adrian Malik;
  • sierż. pchor. Piotr Zdun;
  • plut. pchor. Norbert Waszkowiak.

Temat przewodni wydarzenia brzmiał “Save the world or a part of it”. W kategorii #Software zostało postawione zadanie w formie wyzwania: 
„Chciałbyś zredukować swoje rachunki za wodę? Przeszkadza Ci, że ludzie nie segregują śmieci? Wiesz jak zachęcić innych do korzystania z komunikacji miejskiej? Stwórz aplikację aplikację, która pomoże ludziom oszczędzić czas, pieniądze lub środowisko. Powodzenia!”

W ciągu 24 godzin, zespół podchorążych z Wydziału Cybernetyki zaprezentował aplikację „GeoTrashing”, która umożliwia użytkownikom:

  • Zgłaszanie dzikich (nielegalnych) wysypisk śmieci. Aplikacja pobiera obecną lokalizację i wraz z wykonanym zdjęciem wysypiska wysyła dane do bazy danych, tworząc jednocześnie nowe zgłoszenie;
  • Porządkowanie nielegalnych wysypisk śmieci. W aplikacji na podkładzie mapowym wyświetlają się "markery" miejsc związanych ze zgłoszeniami, a po wybraniu określonego "markera" wyświetla się informacja o zgłoszeniu wraz ze zdjęciem. Po usunięciu śmieci należy wysłać zdjęcie uporządkowanego miejsca. Tak uzupełnione zgłoszenie zostaje wysłane do bazy danych;
  • Weryfikację zgłoszeń innych użytkowników. Weryfikacja następuję poprzez porównanie dwóch zdjęć. Miejsca przed posprzątaniem i po jego uporządkowaniu. Gdy dane zgłoszenie uzyska kilkukrotne (parametr aplikacji) potwierdzenie weryfikacji uporządkowania miejsca będącego dotychczas wysypiskiem, zgłoszenie zostaje usunięte;
  • Prowadzenia rankingu punktów. W późniejszym czasie aplikacja może zostać rozwinięta o możliwość wymiany punktów, które użytkownicy dostają za zgłaszanie wysypisk i ich sprzątanie, na nagrody sponsorowane np. przez fundacje wspierające ekologie.

Zbudowana przez podchcorążych aplikajca oceniana była pod względem kreatywności, funkcjonalności i potencjału rozwojowego. Zespół podchorążych zajął finalnie I miejsce z przewagą 11 punktów nad zespołem, który uplasował się na miejscu drugim. W kategorii #Software brało udział 9 zespołów z różnych Waszawskich Uczelni. 

Zdaniem podchorążych uczestnictwo w hackathonie to "... wspaniała przygoda, która napędza do działania i udziału w kolejnych tego typu wydarzeniach, a jednocześnie jest dowodem wysokiego poziomu wiedzy technicznej jaką otrzymujemy studiując na Wydziale Cybernetyki WAT."

Z kolei ppłk dr inż. Rafał Kasprzyk podkreśla: "Podchorążowie Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej od lat, bez najmniejszych kompleksów, biorą udział w konkursach informatycznych o różnych charakterze i zasięgu odnosząc znaczące sukcesy, a niekiedy jak ma to miejsce w przypadku tegorocznego Best Hacking League, zajmują czołowe miejsca. Osiagnięcia są zasługą przede wszyskim samych podchorążych, którzy niejednokrotnie poświecają cały swój czas wolny, aby rozwijać pasje do informatyki. Warto jednak podkreślić również zaangażowanie nauczycieli akademickich wspierających merytorycznie swoich podopiecznych oraz dowódców plutonów, kompanii i batalionów, którzy ułatwiają niejednokrotnie trudną logistykę przedsięwzięcia".

ZałącznikWielkość
PDF icon prezentacja_o_aplikacji.pdf1.1 MB
Movie icon filmik_prezentujacy_aplikacje.mov12.36 MB